Avaya en SAP werken al geruime tijd aan interfaces om de communicatieoplossingen van Avaya te laten babbelen met de zakelijke applicaties van SAP. Een eerste oplossing is te zien tijdens Sapphire.

Het gaat om de Avaya CRM Connector 1.6, AES Enablement for CRM, Voice en AES Enablement for CRM en ICI Voice 1.1. Het aan elkaar koppelen van de platformen biedt meerdere mogelijkheden. Zo moet het mogelijk zijn Avaya’s Contact Center direct te laten communiceren met SAP CRM. Een denkbaar scenario is dat helpdeskmedewerkers direct bij het aannemen van een telefoontje de contactgegevens en -geschiedenis van de beller te zien krijgen.

Daarnaast presenteert Avaya in Berlijn voor het eerst het Communications Enabled Business Processes (CEBP)-platform voor SAP Netweaver. CEBP wordt door Avaya omschreven als een ‘Voice-as-a-Service’-platform dat kan worden aangestuurd door zakelijke processen. Zo kan een gebeurtenis een belletje naar de juiste contactpersoon ‘triggeren’.

Bron: Techworld