BBned is naar eigen zeggen `nogal verbaasd' over de grootse advertentiecampagne van @Home, Chello en Casema waarin zij zich afzetten tegen adsl. De drie aanbieders van kabelinternet plaatsten het afgelopen weekend gezamenlijk een paginagrote advertentie in alle landelijke dagbladen. Hierin laten zij met behulp van kleurige grafieken zien dat kabelinternet een stuk sneller is dan adsl. Zij baseren zich hierbij op recent onderzoek dat PC Magazine in samenwerking met Speedtest uitvoerdde. Adsl-leverancier BBned zegt nogal verbaasd te zijn dat de drie grootste Nederlandse aanbieders van kabelinternet zichzelf vergelijken met `alternatieven die slechter uit de bus komen'. In de advertentiecampagne wordt immers alleen Mxstream van KPN (in twee varianten) genoemd. "Ze zijn, mogelijk in de snelheid, vergeten de snellere en goedkopere alternatieven te noemen", aldus BBned, dat hierbij uiteraard de providers op het oog heeft waaraan het zijn diensten levert. Uit het onderzoek van Speedtest komen de providers Ewaka, Cistron en Luna als beste uit de bus. Deze maken alle gebruik van het dsl-netwerk van BBned. Tot slot wijst de dsl-leverancier fijntjes op `de problemen van internet via de kabel'. "In dit kader willen wij niet nalaten je een filmpje van onze collega's in Amerika te laten zien waarin zij ingaan op de sociale risico's van kabel internet", aldus het bedrijf in een persbericht. Dit reclamefilmpje van Bell laat zien buren elkaars kabel doorknippen in de hoop zo een snellere verbinding te krijgen. Het motto: `Don't share a cable line'.