De Consumentenbond ergert zich aan de houding van de mobiele belbedrijven in Nederland. "Bij de verkoop van een mobiele telefoon, wordt er wel bijgezegd dat met een toestel mms-berichten verstuurd kunnen worden, maar niet dat dat nog niet mogelijk is bij die provider", aldus Ewald van Kouwen van de bond. Hij reageert hiermee op het feit dat het versturen van mms-berichten (sms met beeld en/of geluid) tussen providers onderling lastig of zelfs onmogelijk is. De Consumentenbond constateert dat er drie problemen zijn bij de introductie van mms. De introductie voor consumenten laat vaak lang op zich wachten. "Eerst wordt de consument lekker gemaakt en pas veel later wordt het geregeld", merkt Van Kouwen op. Van Kouwen vindt daarom dat de bedrijven duidelijker en eerlijker over dit soort diensten moeten zijn bij de aanschaf van een mobiele telefoon. "Het is eigenlijk een beetje oneerlijk, in een advertentie of telefoonwinkel wordt niet verteld dat een bepaalde dienst nog niet bruikbaar is." Om verkeerde of onvolledige informatie te voorkomen, stelt de Consumentenbond voor om een soort deadline voor de nieuwe diensten in te voeren. "Is bijvoorbeeld de introductie van mms niet klaar op de beloofde datum, dan zouden klanten hun geld terug moeten kunnen eisen", vindt Van Kouwen. "De bedrijven moeten heldere beloftes maken en die ook nakomen." Ben geeft wat dat betreft het goede voorbeeld, aldus Van Kouwen. "Omdat Ben-abonnees alleen nog naar elkaar mms'jes kunnen versturen, is dat tot 1 maart gratis."