De problemen voor Plusnet en hun klanten begonnen 9 juli toen een van de werknemers een live opslagsysteem aanzag voor een backupsysteem en drie volumes verwijderde.

In een poging de verwijderde volumes terug te halen, heeft de werknemer geprobeerd een volume van dezelfde grootte te creëren. Hierdoor werd de kans op herstel echter nagenoeg nihil.

"Het is bijna een maand geleden sinds de 700 GB aan e-mail en mailinglijsten verloren gingen en we zijn er nog steeds niet in geslaagd iets terug te halen", schrijft Simon Day van Plusnet in een bericht aan getroffen klanten.

Het bedrijf heeft besloten geen nieuwe pogingen te ondernemen om de verloren data terug te vinden om capaciteitsproblemen te voorkomen.

Volgens Plusnet was de helft van alle verwijderde mail spam, nog eens 48 procent was al gelezen, waardoor er zo'n 1 tot 2 procent ongelezen legitieme mail verloren is gegaan.

Hoewel Plusnet zijn excuses voor het incident heeft aangeboden, is het bedrijf niet van plan gedupeerden financieel te compenseren. Bron: Techworld