Het Britse telecomconcern omschrijft de dienst zelf als `back to basics'. Het plan is vooralsnog wat vaag, pas later in de maand komt British Telecom (BT) met details naar buiten. De ADSL-dienst biedt in ieder geval alleen toegang tot internet. Voor mail- of contentdiensten is de gebruiker alsnog op een internetprovider aangewezen. Gebruikers maken verbinding via een speciale pagina en kunnen vervolgens zelf, indien zij dat willen, een internetprovider kiezen. BT verwacht met deze dienst een miljoen extra breedbandgebruikers aan te kunnen trekken. De vrees van internetproviders dat zij hiermee overbodig worden gemaakt is ongegrond, aldus een woordvoerder van BT tegen de BBC. Voor hen zou nog een enorme markt voor extra diensten resteren. British Telecom is zelf als internetprovider actief met BTopenworld. British Telecom streeft naar 5 miljoen breedbandabonnees in 2006, zo herhaalde de nieuwe topman Ben Verwaayen maandag in zijn eerste publieke optreden sinds zijn aantreden. In januari telde BT 120.000 ADSL-abonnees. In februari verlaagde het concern de prijzen van zijn ADSL-dienst drastisch. Op dit moment komen er 10.000 klanten per week bij, zo zei Verwaayen. BT breidt binnenkort zijn ADSL-netwerk verder uit.