Tot nu toe hebben meer dan duizend abonnees toegezegd aan de actie deel te nemen, aldus de landelijke vereniging TGV en de Lelystadse vereniging IGVL dinsdag in een gezamenlijk persbericht. TGV en IVGL hebben de oproep tot nu toe alleen nog in nieuwsgroepen en op hun eigen websites geplaatst. Zij verwachten dat als de actie meer media-aandacht krijgt, het aantal deelnemers tot een veelvoud van de huidige duizend zou kunnen oplopen. De verenigingen willen dat elke deelnemer tevens een schriftelijke 'in gebreke stelling' stuurt naar UPC, het moederbedrijf van Chello. Volgens de verenigingen zijn 'vele abonnees soms de wanhoop nabij', temeer daar er vaak eerder sprake is van 'een verslechtering van het product dan van een verbetering'. UPC en Chello slagen er volgens hen 'maar niet in abonnees het gevoel te geven dat er zo langzamerhand schot komt in de zaak'. 'Sterker nog, het gaat zelfs bergafwaarts. Gedreven door de alsmaar woekerende drang tot schaalvergroting, blijft een verbetering in de performance van Chello uit', aldus TGV en IVGL. De twee abonneeverenigingen stuurden hun persbericht, niet geheel toevallig, enkele uren de deur uit voordat het TROS-consumentenprogramma Radar haar aflevering over de problematiek rond UPC en Chello uitzendt. Ook Breekijzer van Pieter Storms zal aandacht besteden aan het onderwerp. De laatste weken staan de vermeend slechte service en trage verbinding van Chello weer volop in de belangstelling. Verschillende individuele abonnees hebben ook al acties aangekondigd. Een van hen wordt gevoerd op upcsucks.nl, een site van Terrence Koeman, die eerder dit jaar het nieuws haalde met zijn programma om kabelmodems op te voeren.