Met de aankoop van ThinkSmart hoopt Cisco locatieanalyse van Wi-Fi-gebruikers toe te voegen als aanvullende dienstverlening. Door wandelpatronen, druktemomenten en locaties te markeren waar bezoekers zich ophouden, kan een bedrijf de dienstverlening aanpassen op locatiegegevens die via de netwerkomgeving voor het oprapen liggen, vindt de netwerkgigant.

Intelligente netwerken

Cisco zet steviger in op de komst van netwerken die informatie vergaren. “De overname van ThinkSmart versterkt Cisco's toezegging om een intelligent netwerk te leveren door klanten geavanceerde tools te bieden, zoals locatieanalyse, om de waarde van het netwerk te vergroten", aldus Cisco-VP Hilton Romanski.

ThinkSmart wordt onderdeel van Cisco's Wireless-afdeling die als doelstelling heeft klanten meer inzicht te geven in de informatiestroom van het mobiele netwerk. Romanski denkt dat de technologieën van ThinkSmart “inzicht verschaffen waarmee nieuwe commerciële kansen benut worden en de ervaring van eindgebruikers verbetert."