De online marketing trends van 2018

Online marketing blijft zich constant ontwikkelen en daarom is het belangrijk dat u hierop inspeelt. Dankzij de juiste online marketing strategie kunt u uw bedrijf naar een next level tillen. Daarom lichten we in dit artikel de online marketing trends van 2018 uit. Benieuwd wat de trends zijn? Lees dan gauw verder, want we leggen u graag uit.

Marketing automation

In 2017 zagen we de term al een aantal keer voorbijkomen: marketing automation. Dit houdt in dat er dankzij verschillende geautomatiseerde systemen gezorgd kan worden voor extra leads. Deze trend ontwikkelt zich in 2018 door en dat wil zeggen dat marketing automation voor bedrijven nog gemakkelijker wordt gemaakt dankzij diverse softwarepakketten.

Location based marketing

Dankzij location based marketing wordt er gebruikgemaakt van de locatie van uw doelgroep om contact te leggen op een relevant tijdstip en plaats. Dit kan op verschillende manieren worden ingevuld, zoals bijvoorbeeld het tonen van Facebook-advertenties tijdens bepaalde evenementen.

Social media targeting

Facebook en Instagram: veel succesvolle bedrijven maken gebruik van deze social media netwerken. Het is de manier om de doelgroep op een snelle en effectieve manier te bereiken. Maar hoe werkt dit in 2018? In het nieuwe jaar is het belangrijk om te weten dat het bereik en de bereikfrequentie van berichten centraal staat. Dankzij gerichte targeting kunnen zichtbare resultaten worden behaald. Er wordt door bedrijven steeds meer focus gelegd op de performance van social media.

De opkomst van video

Om nog even verder in te haken op social media: een trend waar u ook rekening mee moet houden is de opkomst van videocontent. In 2017 zagen we al dat er door bedrijven steeds meer gebruik wordt gemaakt van video. In 2018 zet deze trend zich voort en wordt er verwacht dat er voornamelijk meer op social media wordt gedaan met videocontent. Val op door de video's persoonlijk te maken en door een kijkje in de keuken te geven.

Voice

Steeds meer mensen maken gebruik van voice. Dit houdt in dat mensen via hun smartphone een zoekopdracht inspreken via bijvoorbeeld Google. Het is belangrijk om rekening te houden met zoekmachine optimalisatie. Zoekopdrachten van gesproken berichten zijn heel anders dan ingesproken berichten; er zijn veel meer combinaties doordat mensen dingen op een andere manier inspreken. Speel hierop in.

Online marketing trends van 2018 in praktijk brengen?

Wilt u ook inspelen op deze online marketing trends van 2018? Neem een online marketing bureau als Best4u Group of Traffic Today in de arm om optimaal resultaat te behalen. Dankzij de vele kennis en ervaring van de online marketeers van Best4u en Traffic Today weet u zeker dat u uw online marketing strategie voor 2018 op een juiste manier wordt uitgevoerd.