Dat bericht The Register over L3DGEworld, een versie van Quake waarin het netwerk is gevisualiseerd in een game-omgeving. Het is gebouwd door Lucas Perry, een onderzoeksassistent van de Australische Swinburne universiteit. Het 'spel' is onderhand een jaar oud, en sinds kort toe aan versie 2.3.

In een map voor Open Arena, een open source spel gebouwd op de engine van Quake III Arena, worden de systemen neergezet als piramides. De gang van zaken kan per server op verschillende manieren worden weergegeven, zoals kleur, 'stuiterhoogte', enzovoorts. Behalve dat dit er leuker uitziet dan een gewone console, is ook het overzicht direct goed in te stellen.

Maar het leukste is uiteraard dat de servers kunnen worden 'beheerd' door er met verschillende wapens flink op los te schieten. ACL update? Knal maar raak. Firewall neerzetten? Neermaaien die handel!

Het concept is overigens niet nieuw. Ook die andere legende in de wereld van schietspellen, Doom, werd tien jaar geleden al toegepast om de beheerder nuttig met zijn agressie om te laten springen.

Filmpje hier en hier Bron: Techworld