De dienst voor disaster recovery wordt op twee niveaus aangeboden. Het eerste niveau is bedoeld voor middelgrote klanten en beschermt de data van 'sleutelapplicaties'. Ook biedt het de tools om na een ramp de applicatie weer in de lucht te brengen. Het tweede niveau is voor grotere klanten en biedt ook hulp bij het ontwerpen en implementeren van disaster recovery-plannen.

Op het gebied van back-up biedt Dell een dienst waarbij de leverancier zorgt voor de reporting en monitoring. Als een back-upsysteem onderuit gaat, neemt Dell de back-up van op afstand over. Dell biedt de dienst voor al zijn opslagproducten, waaronder de EMC-systemen die door Dell worden verkocht. Ook kan het hulp bieden bij het aanleggen van een 'tiered' opslaginfrastructuur waarbij goedkopere opslag wordt ingezet voor de minder kritische data.

Overnames

Dell heeft het afgelopen jaar zwaar geïnvesteerd in beheerdiensten, onder meer via overnames van Everdream en MessageOne. Ook opslag was een belangrijk aandachtspunt. Opvallend was de overname van EqualLogic.

Met de nu aangekondigde diensten hoopt Dell de concurrentie aan te gaan met onder andere IBM en HP. Dit laatste bedrijf kondigde vorige maand de overname aan van beheerder EDS. Bron: Techworld