Google Glass voor de consumentenmarkt gaat het niet worden, maar in specifieke niches slaat de cyberbril meer aan. Maar liefst 72 procent van de Amerikanen is negatief over Glass, vooral vanwege privacyzorgen, meldt AdWeek. Dit ondanks de recente pogingen van Google om 'fabeltjes' over Glass te ontkrachten. Helaas, het imago van 'Glasshole' blijft vooralsnog plakken.

Kansrijk in niches

Maar op het slagveld ligt dat anders. De Amerikaanse luchtmacht is druk bezig de slimme heads up display te testen, meldt VentureBeat. De militaire onderzoekers zijn enthousiast, al is Glass geen 'silver bullet' voor alle eisen en wensen van de luchtmacht. Maar, het is een zuinig en klein apparaat, het scherm zit boven het oog zodat het zicht niet wordt gehinderd, vindt luitenant Anthony Eastin.

Daarnaast ziet Google vooral kansen in specifieke niches, en tracht het voet tussen de deur te krijgen met het Glass at Work-programma, dat naast het reguliere Explorer-programma is opgezet.

Denk aan ziekenhuizen of beveiligings- en onderhoudsbedrijven. Het bedrijf Wearable Intelligence is al bezig met het inzetten van Glass in de medische sector, en ook in de olie-industrie, meldt Infoworld.