Op dit moment internetten ongeveer één miljoen Nederlanders via de kabel. Met de campagne `Haal alles uit de kabel!' proberen UPC/Chello, Casema, Multikabel, Kabelfoon en Essent dit aantal omhoog te krijgen. De kabelaars verwachten dat het aantal internetters met een kabelaansluiting dit jaar verder zal toenemen. In reclamespotjes op tv wordt de kabel internetverbinding van de toekomst. UPC verkondigde in november al dat het aanleggen van glasvezel niet nodig is. "Dankzij de technische ontwikkelingen op het kabelgebied kunnen we nu al snelheden van 10 megabit per seconde mogelijk maken", aldus UPC-woordvoerder Mark Zellenrath destijds. De kabelbedrijven proberen de overheid ervan te weerhouden om veel geld te steken in een glasvezelnetwerk dat bijvoorbeeld door KPN zou worden geëxploiteerd. De tv-campagne is onderdeel van de actie van Het Platform Nederland Breed en brancheorganisatie Vecai die maandag van start ging. Het platform wil de beschikbaarheid van breedband en het gebruik ervan bevorderen.