Het consumentenprogramma Radar van de Tros zendt op dinsdag 10 oktober een special uit rond alle problemen bij UPC. Centraal staan de klachten van gebruikers van de breedbanddienst Chello. Er zal in ieder geval iemand van UPC aanwezig zijn tijdens de opname van het programma. Woordvoerder Joe Simmons van UPC erkent dat de provider een aantal zaken niet helemaal waarmaakt voor een 'bepaalde categorie mensen'. "Maar heel veel mensen zijn wel blij met UPC. Wij zouden wel eens willen zien dat de zwijgende meerderheid opstaat", aldus Simmons. Het lijkt erop dat UPC zo langzamerhand wat gefrustreerd raakt van alle klachten. De Tros is niet de enige die Chello in het vizier heeft. Ook het redactieteam van Pieter Storms Breekijzer gaat aandacht besteden aan Chello. Op de site van Breekijzer staat momenteel een oproep aan ontevreden kabelgebruikers. Zij kunnen contact opnemen met de redactie. In andere oproepen – onder meer in het WebWereld-forum – wordt gesproken van een specifieke actie tegen Chello: "Pieter Storms gaat op 12 oktober met een bus vol Chello-gebruikers naar het hoofdkantoor van UPC in Amsterdam." Wie mee wil, moet een fax naar de redactie van het programma sturen. Volgens Mabel Elzinga van de redactie van Breekijzer staat het echter nog helemaal niet vast dat het item alleen over UPC zal gaan: "Wij zijn momenteel bezig met het verzamelen en bekijken van alle klachten die binnenkomen. Het is absoluut niet zeker dat er op 12 oktober daadwerkelijk een busje richting de kantoren van UPC vertrekt." Er zouden al 'redelijk wat' klachten zijn binnengestroomd. Hoeveel daarvan betrekking hebben op UPC wil Elzinga niet zeggen. Simmons van UPC heeft gehoord van de plannen van Breekijzer, maar volgens hem gaat het nog om geruchten. De kabelreus is in ieder geval voorbereid op de komst van Storms met in zijn kielzog een schare woedende Chello-consumenten. Simmons vraagt zich wel bezorgd af of Storms wel naar het goede kantoor van UPC koers zet.