Hoewel dat ook om sportweddenschappen gaat kan gerust gesteld worden dat een goed percentage hiervan wordt uitgegeven aan gokkasten, krasloten, live casino roulette, en andere spellen van het online casino.

Uit onderzoek waar wij, in samenwerking met CasinoScout.nl, op zijn gestuit is naar voren gekomen dat online casino's vernieuwende listige manieren hebben ontdekt om bezoekers aan te trekken.

Deze strategieen zijn toepasbaar op allerlei verschillende niches en waarschijnlijk kun je verwachten dat deze marketing strategieen binnen andere niches ook zult tegenkomen. Online casino's hebben echter bewezen voorloper te zijn op het gebied van het vermakten van hun producten.

Strategie 1 - Het aanbieden van 'gratis' trial lidmaatschappen

Dit werkt beter wanneer je product digitaal of informatief van nature is, maar het kan ook worden toegepast op een aantal andere bedrijven zoals abonnementsdiensten.

Veel online casino's bieden gratis spins op gokkasten of een bonus tegoed aan, zodat spelers het casino uit kunnen proberen zonder enig risico. Natuurlijk zijn hier wel bepaalde voorwaarden aan verbonden om te voorkomen dat de spelers het geld meteen uitcashen en de spellen niet spelen.

Bonussen waarbij de speler geen eigen geld hoeft te storten grijpen de aandacht en zijn goed in het overhalen van de spelers om het spel uit te proberen omdat de speler niets te verliezen heeft.

Het is een risicovrij aanbod en dat is slimme marketing. Deze risicovrije proefperiodes hebben ook een ander doel. De speler moet vaak voor 10 dagen achter elkaar inloggen en verzamelt hiermee 20 gratis spins in een gokkast per dag, waardoor een gewoonte gevormd wordt. Het online casino rekent op het feit dat deze gewoonte zal blijven nadat de gratis pogingen zijn opgebruikt.

Strategie 2: Een uitgekiemd CRM systeem

Veel te veel marketeers zijn gericht op het verwerven van nieuwe klanten, terwijl ze volledig het feit negeren dat ze al honderden of potentieel duizenden potenciële klanten hebben die al eerder van hen hebben gekocht. Online casino's zijn experts in het verkopen van iets nieuws aan hun reeds bestaande klantenbestand.

Van verschillende soort toernooien tot midweekse gratis pogingen tot cashback bonussen in het weekend, casino's benaderen bestaande spelers via SMS en e-mail om terug te komen en meer te spelen. Er is geen betere potenciële klant dan degenen waaraan je al eerder iets hebt verkocht - op voorwaarde dat de eerste keer goede service was geboden.