"De koers is bepaald", zegt Tom Hogan, vice-president bij HP. "Het is een nieuw spel. Het Mercury- en Openview-merk zullen met de tijd vervagen."

Hewlett-Packard wil uiteindelijk zoveel mogelijk van de bestaande productnamen onderbrengen onder de nieuwe paraplunaam, waaronder Systinet en Loadrunner van Mercury.

De fabrikant hoopt op deze manier zichzelf meer te kunnen presenteren als leverancier van 'technologische oplossingen' in plaats van productverkoper.

Business technology optimization (bto) speelt hierin voor HP een grote rol. De fabrikant ziet dit als manier voor klanten om de impact van it te kunnen inschatten en zo inzichtelijk te maken hoe bepaalde technologie bedrijfsprocessen kan verbeteren.

De managementsoftware van Mercury speelt op zijn beurt weer een belangrijke rol in het verwezenlijken van de 'bto-visie' van HP.

Overigens heeft HP deze week de aankoop van Mercury (4,5 miljard dollar) afgerond. Vanaf dinsdag staan alle drieduizend werknemers van Mercury dan ook op de loonlijst van HP. Bron: Techworld