De Nederlander wordt al maanden lekker gemaakt met i-mode. KPN probeert een 'buzz' te creëren rondom de nieuwe telefonische dienst. Dat wordt onder meer gedaan via websites en het ontwikkelen van communities. Een van die sites is ilive.nl. Hierop wordt in populaire taal uit de doeken gedaan wat i-mode is en wat je er mee kan doen. Geïnteresseerden kunnen via deze website intekenen voor meer informatie of een i-modetelefoon. De officiële testers hebben al maanden het apparaatje op zak. Dat de 'gewone' Nederlanders al voor de officiële introductie aan zo'n telefoon kan komen, is geen foutje van het telecombedrijf. "Integendeel", zegt Caroline Ubachs van het telecombedrijf. "Het is onderdeel van onze campagne om i-mode aan de man te brengen." Hoeveel toestellen KPN Mobile op deze manier al verkocht heeft, wil Ubachs niet zeggen. "We doen geen uitspraken over verkochte aantallen. Daar zijn we heel terughoudend mee." KPN Mobile is betrekkelijk voorzichtig met de lancering van i-mode in Nederland. Nog voor het eind van het jaar hoopt het bedrijf dat er 100.000 nieuwe i-modegebruikers zijn. Op een totaal aantal van 5,2 miljoen abonnees is dat nog geen 2 procent.