Het gaat om klanten van KPN en XS4ALL in de Amsterdamse stadsdelen Slotervaart, Osdorp en Sloterdijk en het buurtgemeenschap Zwanenburg. Zowel particuliere als zakelijke klanten met een adsl- of een business dsl-abonnement bdsl) hebben er last van.

'Om 12:00 uur voorbij'

Volgens XS4ALL is de storing gisterochtend om 11 uur begonnen en duurt het nog steeds voort. In een bericht op de storingspagina van de provider wordt gemeld dat technici werken aan het probleem. Niettemin is deze na bijna 24 uur nog steeds niet opgelost.

Een KPN-woordvoerster laat Webwereld weten dat er hardwareproblemen zijn, maar zij kan niet vertellen wat dat inhoudt. De technici zijn ermee bezig, verklaart ze. Nieuwe, vervangende hardware is geïnstalleerd en wordt nu dubbel getest. De woordvoerster vertelde Webwereld dat de storing om 12:00 vandaag voor bij moet zijn, maar dat is niet gelukt.

Update 14.47: KPN meldt dat de storing vanaf 14 uur is verholpen. De storing werd veroorzaakt door een defectie kaart in netwerkapparatuur. De kaart moest worden vervangen. Dat de storing meer dan 24 uur duurde, komt doordat er moest worden achterhaald waar de fout zat. "We gaan zeker evalueren waarom het zo lang moest duren. We willen er lessen uit trekken", zegt een woordvoerder.