De kosten voor de voip-oplossing zijn 9,95 per werknemer per maand. Hiervoor wordt niet alleen de telefooncentrale geplaatst, maar wordt ook technische ondersteuning geleverd. Voor nog eens 2,15 euro per werknemer per maand extra, wordt ook een telefoontoestel geleverd. Bedrijven die zich aanmelden voor de dienst, krijgen een voip-telefooncentrale van Alcatel. Dit zogenoemde OmniPCX Office-systeem (OXO) is niet alleen geschikt voor spraak, maar moet in een later stadium ook andere data- en applicatiediensten ontsluiten. "In de toekomst moet het mogelijk worden om niet alleen beheerde oplossingen te bieden, maar ook combinaties", zegt Mark Bieckmann, marketingmanager voor het mkb van KPN. "Uiteindelijk moet het mogelijk zijn dat wij een centrale op lokatie beheren en het bedrijf op het hoofdkantoor een eigen centrale heeft staan." Volgens KPN komt er binnenkort een vaste prijs voor het bellen buiten het bedrijf, waardoor bedrijven volgens de telco kunnen rekenen op een overzichtelijk totaalplaatje van de telefoniekosten. Bron: Techworld