Rits tele.com biedt een dienst waarbij mensen met breedbandinternet met een gewone telefoon kunnen bellen over internet. "Van mensen met kabelinternet kunnen we het telefoonnummer van KPN zonder problemen overnemen", licht Ytsen Kooistra, directeur van Rits tele.com, toe. "Bij adsl-abonnees kan KPN de nummers echter niet overdragen, omdat ze de processen niet op orde hebben." Via de brief aan de OPTA eist Rits tele.com nu dat KPN de nummers binnen acht dagen alsnog overdraagt. "Onze klanten beginnen aardig gefrustreerd te raken. KPN heeft de verplichting om de nummers van onze klanten te porteren." Volgens Bram Oudshoorn, woordvoerder van KPN, berust het geschil op een 'misverstand'. "Wij gaan dit zo snel mogelijk regelen. Onze systemen zijn nog niet helemaal geschikt, dus we gaan het nu handmatig doen. Er is geen sprake van weigering." Rits tele.com ligt al langer overhoop met KPN. Eerder diende het Rotterdamse telecombedrijf bij de OPTA al klachten in tegen KPN, omdat het prijsverschil tussen adsl met telefoon en adsl zonder telefoon te klein zou zijn. Update, 16:25 uur: Reactie van KPN toegevoegd.