Dat stelt de nieuwe bestuursvoorzitter Geert-Jan van der Snoek van Telegraaf Media Groep (TMG) in een interview (betaalmuur) met NRC Handelsblad. De nieuwe topman, sinds 1 juni in dienst, haalt de bezem door het concern en vergeet daarbij ook zeker de digitale activiteiten niet. "Met heel veel digitale dingetjes die niks bijdragen moet je gewoon stoppen", aldus Van der Snoek.

Eind oktober 2013 werd duidelijk dat TMG de stekker uit Hyves als sociaal netwerk trok. Gebruikers konden tijdelijk hun foto's, video's, krabbels, www's en blogs downloaden en daarmee was het gedaan met het ooit succesvolle Nederlandse sociale netwerk.

'Hyves is maar gedoogd'

Over de nieuwe constructie waarbij Hyves momenteel dienst doet als gaming portal is Van Der Snoek niet te spreken. Het feit dat de site nog steeds niet definitief is gestaakt noem hij tegenover het NRC een "Houdini-act" die iedereen maar heeft gedoogd. Het nieuwe Hyves is dan ook één van de eerste verliesmakende activiteiten die hij ter discussie heeft gesteld. Hetzelfde geldt inmiddels ook voor TMG-sites Relatieplanet.nl en GeenStijl.

TMG nam Hyves aan het einde van 2010 voor 43 miljoen euro over. Toen al stond de sociale netwerksite onder druk van vooral Facebook. Een jaar later bleek Hyves sneller leeg te lopen dan verwacht en in maart van dit jaar werd besloten Hyves vrijwel geheel af te schrijven en 36,5 miljoen euro te schrappen van de boekwaarde.