Op dit moment komen er circa 10.000 nieuwe adsl-klanten per week bij voor KPN, zo stelt het concern. Dat is elke minuut één nieuwe klant. Deze zomer kwam KPN met een goedkoop instappakket, ADSL Lite. Voor ongeveer 30 euro krijgt de abonnee hiervoor een 256/64-verbinding. Dit Lite-pakket heeft volgens KPN `in hoge mate bijgedragen' aan de groei van het aantal abonnees. Een andere factor is het groeiend aantal providers dat zaken doet met KPN voor adsl. Momenteel doet KPN op dit gebied zaken met Planet Internet, Het Net, XS4ALL (alle uit de KPN-stal), Tiscali, ZON, Wanadoo, Euronet, HCCNet, Mxposure, Solcon, Freeler en Fiberworld. Op dit moment voorziet het telecombedrijf in een dekkingsgraad van 85 procent van de Nederlandse bevolking. KPN verwacht volgend jaar het huidige aantal van 300.000 aansluitingen verder zal doorgroeien naar 600.000. De bestaande klanten zullen overigens binnenkort (vanaf januari) profiteren van de al eerder aangekondigde hogere snelheden (50 procent meer) voor ADSL Basic en ADSL Extra. De Basic-gebruiker krijgt dan 768/128 Kbps tot zijn beschikking. Bij Extra is dat 1536/256.