Met de diensten van i-mode is weinig mis, zo blijkt uit onderzoek van Forrester. KPN en zijn partners hebben echter moeite de mobiele diensten via een uitgekiende marketingcampagne te verkopen. Hierdoor trekt de dienst te weinig klanten. Forrester wijst er echter op dat de meeste klanten (83 procent) die wél een abonnement op i-mode hebben zeer tevreden zijn. De gebruikers van i-mode geven gemiddeld 7 euro per maand meer uit dan andere mobiele gebruikers. Eind 2002 waren er in totaal 336.000 klanten van i-mode. Alhoewel Vodafone met zijn op veel punten vergelijkbare Live-dienst later de markt betrad, heeft het Britse telecombedrijf nu al veel meer klanten: inmiddels meer dan 1 miljoen. Dit komt onder meer omdat Live in meer landen te verkrijgen is: acht tegen de vier van i-mode. Maar ook in de landen waar beide diensten leverbaar zijn (Duitsland en Nederland) trekt Vodafone meer klanten. Vodafone heeft zijn marketing volgens de onderzoekers dan ook prima op orde. De diensten vallen echter tegen, waardoor de komende tijd veel klanten zullen afhaken. In zijn algemeenheid vindt Forrester dat beide diensten wel wat meer waardevolle content kunnen gebruiken. Het belangrijkste is daarbij het delen van ervaringen tussen gebruikers. Als voorbeeld noemen de onderzoekers de mogelijkheid om een weerkaarten naar vrienden te sturen met een uitnodiging voor een picknick.