Dit heeft het mobiele belbedrijf bevestigd, volgens de Britse Financial Times. Vodafone zou over 2001 bedragen voor mobiele diensten als eigen omzet hebben gerekend, ook daar waar het ging om betalingen van abonnees aan andere contentpartners. Hierdoor viel de omzet van Vodafone hoger uit dan in werkelijkheid. Volgens Vodafone zijn die betalingen per mobiele beller alleen als omzet berekend als `soort betalingsgarantie'. De opbrengst van de mobiele diensten is slechts 1 procent van de totaalomzet van Vodafone. Daarom reageerden analisten gelaten op het nieuws, aldus de zakenkrant. "Het is belangrijker om te weten hoe ze het berekenen, dan om te weten hoeveel lager de omzet werkelijk was", merkt een analist van Goldman Sachs op in de Financial Times. "Het gaat om zo'n klein percentage." Concurrenten als mmO2 en British Telecom hebben al gezegd dat zij niet dezelfde rekenmethode hebben gebruikt. T-Mobile en Deutsche Telekom, die ook een vestiging in Engeland hebben, wilden geen commentaar geven.