Een inwoner van de Thaise hoofdstad Bangkok is zaterdag gewond geraakt nadat zijn mobiele telefoon in zijn hand ontplofte. De explosie is waarschijnlijk veroorzaakt door een ondeugdelijke batterij, zo meldt persbureau ANP. De man verklaarde tegen de Thaise krant The Nation dat zijn Nokia 3310 spontaan was uitgegaan. Toen hij de gsm weer wilde aanzetten, ontplofte het toestel. De man vermoedt dat de ontploffing is veroorzaakt door de batterij. Hij had het onderdeel in een telefoonwinkel met sterk afgeprijsde artikelen gekocht. Eerder dit jaar explodeerden twee telefoons van dit merk in Nederland. Nokia waarschuwde naar aanleiding van deze incidenten voor het gebruik van ondeugdelijke goedkope nepbatterijen. (WdV)