Dat stelt de vice-president van onderzoeksbureau Gartner, Phil Sargeant, dinsdag aanwezig op het Storage Networking World-event in Sydney.

Volgens Sargeant willen veel bedrijven niet weten welke informatie ze eigenlijk opslaan en wordt ook zelden rekening gehouden met de enorme toename van de opslagruimte.

"Begrijpen welke content je hebt, is van cruciaal belang", aldus Sargeant. "De crux is dat bedrijven zich meer moeten toeleggen op het beheer van informatie, en niet alleen op de opslag ervan."

Volgens Sargeant hebben eindgebruikers soms al drie tot vijf Terabytes tot hun beschikking. "Het archiveren van content en het beheren van content loopt steeds vaker in elkaar over."

Wie daadwerkelijk aan information lifecycle management (ilm) wil doen, moet zijn informatie verdelen over verschillende opslaglagen, vindt Sargeant.

"De tools die daarvoor nodig zijn, hebben echter nog een lange weg te gaan. Het zal nog minstens vier jaar duren voordat bedrijven daadwerkelijk goed data kunnen specificeren en classificeren." Bron: Techworld