Bedrijven die bijvoorbeeld facturen of offertes in PDF-vorm versturen, kunnen een speciale 'PushCall-knop' verwerken in het document. De ontvanger kan vervolgens door op de knop te drukken een VoIP-gesprek opzetten.

PushCall heeft al meerdere vormen van 'online klantcontact' op de markt, zoals bijvoorbeeld een PushCall-button voor op websites. De gebruiker heeft naast een headset en microfoon geen extra software nodig. "Kort door de bocht is het Skype zonder software", zegt managing director Kees van Nuland van PushCall.

"Die PushCall-button is een Flash-plugin en zo'n .swf-filmpje kan tegenwoordig ook in Adobe Acrobat", licht Van Nuland toe. "Dus waarom die knop niet opnemen in een PDF?" De .swf-filmpjes met daarin het contactprofielen worden door PushCall kant-en-klaar aangeleverd. De klant kan ervoor kiezen om één filmpje aan te laten maken, maar aparte filmpjes voor de diverse contactpersonen is ook mogelijk.

Volgens Van Nuland heeft PushCall de primeur met bellen via een PDF-document. "Wij hebben de oplossing ook aan Adobe laten en die waren zeer enthousiast." Een 'echotest' van het PushCall-principe is via deze link te vinden.

Bron: Techworld