Dat is een tegenslag voor Rits Tele.com, dat tot twee keer toe bij de OPTA aan de bel trok over het minimale prijsverschil tussen een adsl-verbinding met en een adsl-verbinding zonder telefoonabonnement. Consumenten die een adsl-abonnement willen, worden min of meer 'gedwongen' om een telefoonabonnement bij KPN af te sluiten, zo luidt de klacht van Rits Tele.com. Deze situatie is nadelig voor het Rotterdamse telecombedrijf dat onder de naam Pilmo een bellen-via-internet-dienst aanbiedt. Omdat de gesprekken via internet worden afgewikkeld, zijn ze goedkoper dan wanneer je via KPN belt. Daar staat tegenover dat mensen die van de dienst gebruik willen maken, 9,95 euro per maand aan Rits Tele.com betalen. Omdat ze al een telefoonabonnement bij KPN hebben, is dat in veel gevallen niet lucratief. Omdat Rits Tele.com nu tot twee keer toe bot heeft gevangen bij de OPTA met zijn klachten over KPN, heeft het bedrijf besloten zijn activiteiten te concentreren op de zakelijke markt. Met name bedrijven met meer dan één vestiging zouden van de dienst kunnen profiteren, omdat al het telefonieverkeer tussen de verschillende vestigingen gratis wordt.