Scarlet Telecom heeft hierover een klacht bij de telecomwaakhond OPTA ingediend. "Scarlet Telecom vindt dat KPN over de schreef gaat door zich eigenhandig zogenaamde `carrierselect'-klanten van Scarlet toe te eigenen", zo schrijft Scarlet in een persbericht.Nu KPN het gebruik van voicemail in rekening gaat brengen, wordt deze dienst volgens Scarlet `massaal gedeactiveerd' waarbij KPN behalve de voicemail ook de door de klant ingestelde carrierselect zou afsluiten. "Bij de kleinste wijziging die de klant aanbrengt - ISDN aanschaffen, lijn erbij, of zelfs een eenvoudige checkbeurt van hun centrale – heeft KPN het zo geregeld dat alle instellingen teniet worden gedaan en dus alles weer terugvalt op KPN. Op deze wijze steelt KPN onze klanten", zo zegt Paul Gelderloos, CEO van Scarlet, in de verklaring. Diverse klanten van Scarlet zouden over de handelwijze van KPN geklaagd hebben. Bram Oudshoorn van KPN is stomverbaasd over de klacht van Scarlet: "Volgens onze technici heeft het één helemaal niets met het ander te maken. Technisch gezien is het onmogelijk dat de carrierselect-instellingen worden gewijzigd als mensen hun voicemail opzeggen."