Volgens het digitale stemmenbureau wordt een voice-over boeken een stuk eenvoudiger op de vernieuwde website. Zo hoeft men niet meer eerst met castingmanager te overleggen maar kan direct een keuze worden gemaakt uit alle beschikbare stemmen. Deze beschikbaarheid kan het voice-over bureau garanderen: stemmen kunnen zichzelf eenvoudig on- en offline zetten, zodat een stemzoeker nooit voor een dichte deur staat.

In het verleden streden de stemmenbureaus vaak om de eer wie het langste stemmenbestand had. Die tijden zijn voorbij. Volgens Voice Over Agency is de focus verschoven van kwantiteit naar kwaliteit. Hierbij is dan ook niet meer het grootste aantal stemmen van belang, maar juist het bestand met de beste (voorgeselecteerde) professionele voice-over stemmen. Als een voice-over gezocht wordt, betreft dit vaak een stem in de leeftijdscategorie tussen de 20 en 50 jaar. Het bureau zorgt vervolgens dat de beste stemmen in deze categorie alom vertegenwoordig zijn.

Ook aan de pricing is uiteraard gedacht. Zo bestaat het merendeel van de voice-over opdrachten uit bedrijfsfilms. Het kan voorkomen dat andere agencies als stemmenbureau Amsterdam nog wel eens een voice-over buy-out rekenen, waarbij ook de rechten van de stem voor een bepaalde tijd moeten worden afgekocht. De bedrijfsfilm voice-overs van Voice Over Agency zijn echter buy-out vrij voor dit type opdrachten, waardoor opdrachtgevers nooit met vervelende onverwachte facturen achteraf komen te zitten.

Mocht er wel een commerciële buy-out nodig zijn, voor bijvoorbeeld radio- of tv-commercials kan deze wel tegen concurrerende tarieven worden ingekocht. Transparant via haar boekingssysteem, waardoor ook discutabele onderhandelingen in achterkamertjes met tussenpartijen tot het verleden van de professionele voice-over behoren. Het voice-over bedrijf heeft dan ook transparantie hoog in het vaandel, en het bureau investeert dan ook in de lange termijn relaties met opdrachtgevers.