Iedere fanboi kent de beroemde uitspraak van Steve Jobs, One More Thing, als hij tegen het einde van zijn keynote een nieuw, helemaal hip product introduceerde. Alsof hij het bijna was vergeten...

Nu is die cliffhanger natuurlijk niet van Jobs zelf, zoals de meest verstokte kijkers van de tv-detective Columbo heel goed weten, maar dat de Zwitserse horlogemaker Swatch er nu mee aan de haal gaat is wel heel erg wrang. Swatch is immers een directe concurrent van Apple geworden op de markt voor slimme horloges.

Swatch heeft het internationale merkenrecht verkregen op de zin Swatch One More Thing en daarmee het exclusieve recht om met die tekst te adverteren. Het merkenrecht op de tekst geldt tot 2025. Swatch One More Thing is gezien de ingediende merkaanvraag van Swatch een slim horloge dat onder meer betalingen kan verrichten, gezondheidsmetingen doet en kan communiceren met smartphones en computers.

Overigens krijgen de fanboimedia het eveneens moeilijk: zo is er in Nederland de Apple-community One More Thing, dat binnenkort eerder zal worden geassocieerd met Swatch...