Het bedrijf gaat Precise Software Solutions overdoen aan investeringsmaatschappij Vector. Totdat Vector Precise gaat doorverkopen zal de APM-aanbieder onder eigen naam verder gaan. Symantec zegt zich aan de bestaande contracten met klanten te houden, en heeft bovendien in het contract laten opnemen dat het bedrijf APM mag blijven verkopen en ondersteunen. Klanten van Symantec die de APM van Precise gebruiken krijgen een overgangsregeling aangeboden.

Het antivirusbedrijf kreeg het Israëlische Precise in handen toen het opslagbeheerder Veritas kocht in 2005. Maar volgens analisten paste de APM-aanbieder niet in het plaatje dat Symantec voor ogen had. Door Precise te verkopen, zo zegt interim president Greg Butterfield van de Storage and Server Management Group van Symantec, hoopt het bedrijf zich meer te kunnen gaan concentreren op beveiliging en beheerdersinformatie. Hoeveel Symantec vangt voor Precise wilde het bedrijf niet kwijt.

De verkoop wil niet zeggen dat Symantec het business service management, of BSM, voorgoed los laat, zo waarschuwt analist Jasmine Noel tegenover Networkworld. "Het niet hebben van BSM in het pakket is okee voor wie zich alleen wil richten op beveiliging, risico en de regels rond financiële verslaggeving," zegt Noel. "Maar wat gebeurt er daarna? Waar komt de groei voor een bedrijf vandaan als de rek eruit is? Dat zou een segment moeten zijn dat eraan grenst, en BSM is zo'n segment." Bron: Techworld