Dat laat het bedrijf vanaf vandaag weten via advertenties, internet en maandelijkse facturen. De telecomaanbieder ziet van invoering af onder druk van KRO Ook Dat Nog, Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond, zo laten deze partijen weten. De consumentenclubs eisten op basis van wetgeving dat klanten hun contract onvoorwaardelijk konden opzeggen, omdat de nieuwe algemene voorwaarden in het nadeel van de consument zijn. De telecomaanbieder weigerde deze opzeggingen per direct door te voeren. Na een gesprek heeft het bedrijf besloten de nieuwe voorwaarden voor huidige klanten toch niet door te voeren. Alleen nieuwe klanten van T-Mobile zullen nu te maken krijgen met de nieuwe voorwaarden. Deze week zouden de algemene voorwaarden van T-Mobile veranderen. Voor klanten van het bedrijf had deze beslissing negatieve gevolgen gehad, aldus de consumentenorganisaties. Zo zou onder andere de opzegtermijn worden verlengd van twee naar drie maanden. Daarop eisten de consumentenclubs onvoorwaardelijke mogelijkheid tot opzegging voor klanten. Dit standpunt is gebaseerd op Europese richtlijnen en op de nieuwe Telecommunicatiewet, die over enkele maanden wordt ingevoerd. Ook telecomaanbieder Debitel wilde klanten per 27 december confronteren met nieuwe algemene voorwaarden. Na een gesprek met Stichting de Ombudsman heeft het bedrijf eveneens besloten deze voor huidige klanten niet door te voeren.