Reden is dat T-Mobile per 22 december zijn algemene voorwaarden verandert. T-Mobile verlengt de opzegtermijn van twee naar drie maanden. Vanwege deze wijzigingen wil een aantal klanten weg bij de telecomaanbieder. T-Mobile weigert deze opzeggingen echter per direct door te voeren. Volgens Stichting De Ombudsman, de Consumentenbond en het KRO-programma Ook Dat Nog moet T-Mobile de wens van zijn abonnees inwilligen. "Als nieuwe algemene voorwaarden nadelig zijn voor de consument moet die een onmiddellijke ontbinding van het contract kunnen eisen." "Het probleem is alleen dat in huidige wetgeving niet expliciet vermeld staat dat het opzeggen 'per direct' kan. Daardoor word je als consument gedwongen om naar de rechter te stappen. T-Mobile zet met deze houding de consument met de rug tegen de muur." T-Mobile zegt bij monde van woordvoerder Lisselore Stuut weinig van de ophef te begrijpen. "Een opzegtermijn van drie maanden is marktconform. KPN en Vodafone doen dat ook zo. Voor de meeste klanten zijn de nieuwe voorwaarden dan ook geen reden om weg te gaan." "We hebben zo'n honderd klachten binnengekregen. Tegenover die mensen zijn we coulant: voor hen blijft de oude opzegtermijn gelden. Wij investeren veel geld in nieuwe klanten en er is ons dus veel aan gelegen om die klanten te behouden." Volgens Ook Dat Nog moet T-Mobile alle klanten dit aanbod doen. "Mensen die niet klagen gaan akkoord met de nieuwe voorwaarden", meent Stuut echter. "Stel dat ik een schutting in mijn tuin zet. Als mijn buurman daarover klaagt, haal ik 'm weg. Doet hij dat niet, dan laat ik 'm staan. Zo is het hier ook."