Door de storing in het klantsysteem, die al sinds afgelopen zondag duurt, kunnen klanten geen gegevens inzien via Zakelijk Beheer (zakelijke klanten) en Mijn Telfort (consumenten).

Ook Telfort-servicemedewerkers zélf konden dagenlang niet in het systeem, waardoor het ook niet mogelijk was om telefonisch abonnementen af te sluiten of te verlengen. Intern is de storing donderdagmiddag deels opgelost, laat Telfort weten op het serviceblog. "Gelukkig kunnen we melden dat de ‘ordertool’, die het mogelijk maakt om mobiele abonnementen te beheren, vandaag weer werkt!"

Abonnementen

Met de 'ordertool' kan de telefonische klantenservice weer abonnementen afsluiten en activeren. Daardoor kunnen klanten weer terecht in Telfort-winkels, de online shops van Telfort en dealers die Telfort-abonnementen verkopen.

Om Zakelijk Beheer en Mijn Telfort weer aan de praat te krijgen, moeten er nog een aantal werkzaamheden en controles uitgevoerd worden, meldt Telfort. In een eerdere post op het serviceblog schrijft Telfort dat de storing zaterdagochtend voorbij zal zijn.

'Onacceptabel'

Omdat Telfort zelf de situatie "onacceptabel" vindt, is het tarief van de telefonische klantenservice tijdelijk verlaagd naar 1 cent per minuut. Op deze manier wil Telfort de klanten tegemoet komen.

Dinsdag werd Telfort ook vrijwel de gehele dag geteisterd door een storing op het mobiele datanetwerk, als gevolg van een fout in de bekabeling. Beide storingen hadden volgens een Telfort-woordvoerder niets met elkaar te maken.