Volgens Liberty Global (pdf), het moederbedrijf van UPC, was 'Fiber Power' de voornaamste motor achter de groei van het klantenbestand. Fiber Power is de naam voor de UPC-internetabonnementen die tot wel 120 Mbps downloadsnelheid bieden. Op 31 maart 2010 telde de kabelaar in Nederland 771.500 internetabonnees.

De naam 'Fiber Power' suggereert gebruik van glasvezel, maar die glasvezelverbinding ligt hoogstens tot aan de wijkcentrale en niet niet tot aan huis. Iets wat met Fiber to the Home (FttH) wel het geval is.

Andere abonnementen

Ook met telefonie (plus 31.000 abonnees) en televisie (plus 40.000 klanten) won UPC klanten. Meer afname van triple play-abonnementen (internet, tv, telefonie) droeg volgens UPC bij aan de groei.

UPC Nederland maakt tegelijk bekend dat momenteel de laatste delen van haar netwerk in Zuid-Holland en Gelderland gemoderniseerd worden. Dat is nodig omdat het bieden van interactieve diensten aanpassingen in het bestaande netwerk vergt.

Betuwe en Achterhoek

Eerder kondigde UPC ontsluiting aan van gebieden als de Betuwe en de Achterhoek, zodat daar ook digitale tv en internet van UPC beschikbaar is. In die gebieden was volgens UPC voorheen geen retoursignaal mogelijk. Momenteel heeft de kabelaar een bereik van 2.652.500 huishoudens.

De strijd tussen adsl en kabel lijkt op dit moment gewonnen te worden door de laatste. Eind 2009 constateerde Telecompaper dat het aantal dsl-aansluitingen afneemt, terwijl kabelaars UPC en Ziggo juist meer en meer breedbandklanten binnenhalen.

Fusie met Ziggo?

Moederbedrijf Liberty Global is ook in Duitsland, Polen, Ierland, België en Australie actief als kabelaar. Het bedrijf lijkt in Nederland uit te willen breiden. Geruchten over een overname van Ziggo of een verregaande samenwerking doen al langer de ronde. Recent boden Ziggo en UPC samen voor frequenties voor mobiel breedband.