Zoals wat dan? Nou, het volgende:

Foto's gelekt!

Het 'lekken' van foto's op de interwebs is een nieuwe marketingtool voor veel smartphonefabrikanten. Ooit begon Apple met dergelijke marketingtrucs, zoals 'per ongeluk' een prototype van een iPhone ergens in een bar laten slingeren, specs via bij vergissing online gezette webpagina's laten slippen en foto's van delen van de iPhone laten lekken via toeleveranciers. Tegenwoordig gangbare praktijk die kritiekloos worden opgepikt door media, zoals met de Sony Xperia Z4, een "mysterieuze" LG-smartphone, een schijnbaar nieuwe Motorola, de HTC Hima en natuurlijk de iPhone 6.

Dus, ook niet in 2015 op Webwereld: gelekte foto's.

Nieuw product!

Soms gaat de marketingmachine van de producenten nog gewoon op de ouderwetse manier. Je doet eens een persberichtje uit als je "gelekte" foto's te weinig succes hebben gehad en meestal is dat het geval als je een routerboer of een niet echt bijzondere speakerbakker bent.

En zo krijgt elk smartphonemodelletje dat in Nederland uitkomt, ook zijn aandacht. Ongeacht de relevantie (marktaandeel of wel erg bijzondere eigenschappen).

Dus, ook niet in 2015 op Webwereld: standaard productaankondigingen.

Onrust, ophef!

Ja, we geven het toe: ook wij willen graag allerlei social media-berichten embedden in onze artikelen. Zijn leuke elementen en vaak voegen ze wat toe. De nadruk hierbij ligt in het toevoegen. Maar wat we niet doen (hoewel het soms zeer verleidelijk is) is Twitter als basis gebruiken voor een artikel. #Ophef! #Ophef! #Ophef! en #Ophef! En nog eens #Ophef!

Hier wel een fijn rijtje #Ophef op de sociale media door Omroep Brabant, dat dan weer wel.

Dus bij ons geen OPHEF op de Twitters. Dat regelen we zelf wel.

Prijsaanpassingen telco's

Je wordt er bijkans mee doodgegooid, de prijsaanpassingen van de telecomaanbieders. Trouwens niet alleen de aanpassingen op zich, maar het telkens weer goochelen met nieuwe abo-soorten die op zich net even iets anders zijn dan andere abo's, maar toch ook weer niet maar wel weer goedkoper of beter dan de concurrentie. Doen we niet aan mee. Prijzen weten? Zoek de vergelijkingsites. Of klik hier, hier of hier.

Dus voor je telco-abomarketingnieuws, sla ons maar over.

Gerucht:

Ok. Of je meldt iets vanwege nieuwswaarde en -zeg maar- De Waarheid. Of niet. Of je bent natuurlijk Glamorama, dan maakt het niet uit. Maar om als zelfbenoemde superobjectiefenaltijdhoorenwederhoorvragende nieuwssite bij elke scheet op de interwebs wel te publiceren maar dan met de toevoeging dat het om een GERUCHT gaat, dat gaat zelfs ons te ver.

Of zoals onze gewaardeerde collega zelf al zegt:

DISCLAIMER: Kom op jongens, blijven lachen!