Wat is SEO

SEO, Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie, is een specialisatie om als bedrijf met jouw website beter en hoger te vinden zijn in de organische (niet-betaalde) zoekmachine resultaten. Dit is voor veel bedrijven een goed alternatief voor de betaalde resultaten die je inzet via zoekmachine adverteren, Google Ads. Je moet er dus voor zorgen dat jij, uit alle miljoenen pagina's die er zijn over hetzelfde onderwerp, bovenaan staat in Google. Gebruikers kijken vaak niet verder dan de eerste resultaten die ze tegenkomen en om daar tussen te staan is een uitdaging.

'The best place to hide a dead body is on page 2 in Google', is niet voor niets het gezegde.

Waarom moet je als bedrijf SEO in moet zetten

SEO zorgt ervoor dat je beter vindbaar bent in zoekmachines als Google en Bing. Als bedrijf is het belangrijk dat mensen jouw bedrijf (online) kunnen vinden. Ook als ze niet specifiek op zoek zijn naar jouw bedrijf. SEO blijft zich altijd ontwikkelen, jouw concurrenten zitten niet stil, dus daar is voor jou ook geen tijd voor. Nieuwe zoekwoorden zorgen ervoor dat er weer opnieuw geoptimaliseerd moet worden, dit kun je in content goed verwerken. Content is heel belangrijk, juist bij SEO. De beschrijvingen moeten goed geoptimaliseerd zijn wil je al die extra kliks krijgen op jouw pagina. Met SEO blijf je altijd bezig.

Wat kan een SEO specialist voor je doen?

Een SEO specialist in dienst nemen is niet voor elk bedrijf realistisch en te betalen. Gelukkig biedt een online marketing bureau uitkomst. Zij hebben een SEO specialist of meerdere specialisten in dienst. Het voordeel van SEO uitbesteden is dat je zeker weet dat het goed ingericht wordt en voldoet aan de laatste ontwikkelingen binnen de zoekmachine. De wereld van SEO is ingewikkeld als je hier niet genoeg van af weet, dat is juist belangrijk.

Google heeft bepaalde richtlijnen opgesteld voor de vindbaarheid van websites in de zoekmachine, wanneer je je hier niet aan houdt kun je 'gestraft' worden en jouw plek verliezen. SEO specialisten weten alle fijne kneepjes van het vak en beschikken dan ook over genoeg kennis om dit voor jouw bedrijf te doen en goed in te zetten. Binnen Google verandert er veel, een expert kan hier snel en gemakkelijk op inschakelen om het voor jou zo snel mogelijk weer op de rit te krijgen. Zij zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en weten wat voor jou het beste is. Het zou zonde zijn om er zelf veel tijd, geld en moeite in te steken als je er niet genoeg kennis voor hebt terwijl je het ook kunt laten doen door een expert. Dit is in alle gevallen voordeliger.

De voordelen van het inzetten van SEO

Het inzetten van SEO heeft een aantal voordelen. Voor de klikken in de organische resultaten betaal je niets. Dus de investering die je hier in doet voor optimalisatie (in tijd en geld) betaalt zich aan de onderkant vaak langdurig terug.Je kunt SEO heel gericht inzetten naar de zoektermen van jouw doelgroep. De zoekmachine bestaat uit betaalde resultaten (via Google Ads) en uit de organische resultaten. Door in te zetten op beide disciplines, bereik je veel meer. In Google Ads kun je ervoor kiezen om in te zetten op longtail zoekwoorden, zodat je kosten bespaart. Jouw SEO expert kan vervolgens inzetten op de shorttail woorden, die voor Google Ads vaak erg duur zijn. Het inzetten van zoekmachine marketing via een online marketing bureau creëert een multichannel inzet en veel meer resultaat voor jouw bedrijf. Een SEO specialist kan je helpen om dit allemaal te doen en daardoor meer bezoekers te creëren. Waar wacht je nog op?