De zaak draait om techniek die DoubleClick gebruikt voor DART, een systeem voor het hosten van advertenties. Met DART worden doelgroepgericht advertenties getoond. Volgens 24/7 Media valt de techniek achter DART onder een van haar patenten. Uit de rechtbankdocumenten blijkt dat 24/7 Media een niet gespecificeerd bedrag aan schadevergoeding eist. Daarnaast wil het bedrijf dat DoubleClick wordt verboden nog langer haar patent te schenden. Elizabeth Wang, vice-president en advocate van DoubleClick, noemt de klacht van 24/7 Media in een verklaring 'ongegrond'. "We hebben het patent onderzocht en denken dat elke claim ongegrond is. We zullen ons met kracht verdedigen." Deze patentzaak is een van de vele lopende zaken. DoubleClick daagde eerder Sabela Media, een dochter van 24/7 Media, voor de rechter en procedeert ook tegen advertentiebedrijf L90.Eerdere relevante berichten: DoubleClick stelt plan tot koppeling van bestanden uit (03 maart 2000) Altavista beperkt doorgifte gegevens aan DoubleClick (01 maart 2000)