Dat blijkt althans uit een mailtje dat een voormalige klant van Chello van de provider ontving. Op een vraag van de ex-klant over het nieuwe beleid ten aanzien van datalimieten antwoordt Chello: "De acceptable use policy is nog wel van kracht, maar aanzienlijk versoepeld. Echter, een stelselmatig verbruik van 400 GB per maand beschouwen wij als een onevenredige belasting van het netwerk." Woordvoerder Ronald van der Aart van Chello spreekt tegen dat er sprake is van een harde limiet. "Er bestaat geen grens meer. Wij kijken alleen nog maar naar de overlast voor andere gebruikers. Dat zou kunnen bij 400 GB dataverkeer per maand, maar dat getal zou ook veel hoger kunnen zijn." Eerder deze week besloot Chello bij de drie duurdere abonnementen (Chello Light, Chello Classic en Chello Plus) de datalimieten af te schaffen. Volgens Van der Aart hanteert Chello ook intern geen datalimieten meer. "Ik sluit niet uit dat het verhaal over die 400 GB per maand het antwoord van een enkele callcenter-agent is." Van der Aart is not amused over de 'foutieve informatie' van de betreffende medewerker. "Als er onbeperkt dataverkeer is, dan kan het niet zo zijn dat een enkeling zelf maar een getal bedenkt. Ook niet als dit met de beste wil van de wereld gebeurt."