Mr. T says: "virtualize, fool!"

Mr. T laat zich vaak strikken voor reclames die vaak eigenlijk een beetje onrecht doen aan zijn oude personage uit The A-team. Of het nou Snickers, World of Warcraft of een kookreclame is, Mr. T lijkt zich graag te laten misbruiken voor een comfortabele sloot geld. Zo ook voor virtualisatie van Hitachi!

Het betreft hier een bizarre commercial over virtualization-zombies die door een consultant dom gehouden worden. Maar als Mr. T verschijnt en zijn brein opeet onder begeleiding van de gouden oneliner “Tastes like chicken, sucker", heeft hij de gemene consultant verslagen.

De zombies beginnen opeens wel erg intelligent te babbelen als Mr. T ze ingestraald heeft. “V is for victory and V is for virtualization, sucker! Bring clarity, not chaos to the data center!", roept hij in naam der revolutie uit.

Volautomatische toiletbril

De thesis dat er een steekje los zit bij veel Japanse reclamemakers hadden we al onderbouwd in de vorige krankzinnige IT-commercial top 5. Maar dat de producten zelf af en toe ook ietwat over de top zijn, blijkt goed uit dit toppertje. De commercial handelt namelijk over een high-tech toiletbril. Hij gaat automatisch open, heeft een bidet met temperatuurregelaar, een verwarmde bril, automatisch doortrekmechanisme en verspreidt aangename geurtjes.

De kip en kikker in dit filmpje leggen ons haarfijn uit hoe het allemaal werkt. Als we Japans konden verstaan, zou het vast helemaal duidelijk zijn. En dat alles onder begeleiding van een typisch Japans, maar wel erg hysterisch kindermuziekje dat je de rest van de middag niet meer uit je hoofd krijgt. Kijk dit filmpje vooral nuchter, want er is een goede kans dat je anders nooit meer helemaal de oude wordt.

De boerende Android

De Koreanen kunnen er ook wat van, blijkt in deze kort maar krachtige commercial. De Android-mascotte gaat helemaal los als hij allemaal lekkere digitale hapjes ziet. Hij verorbert ze, met als symboliek dat al die functionaliteit in Android zit. Vooral het einde is lekker smakelijk. Dat ze in China boeren uit beleefdheid oké, maar Koreanen lijken er zelfs mensen mee te willen overhalen om een product te kopen.

Gates houdt van goedkope schoenen

Terug naar een typisch stukje Amerikaanse waanzin. In een hele slechte reclame voor Windows is Jerry Seinfeld ingeschakeld om Bill Gates als een nog grotere nerd neer te zetten dan zijn imago al toeliet.

Gates blijkt bij een discount-winkel schoenen te kopen en Seinfeld helpt hem daarbij. Vervolgens gaat het eigenlijk helemaal nergens over. Seinfeld raadt Gates aan om te douchen met zijn schoenen aan en vraagt zich af of hij weet of computers ooit zo lekker eetbaar zullen zijn als cake(!?). Gates denkt in elk geval van wel!

Andy Warhol kan het met zijn ogen dicht

Wat deze bekende kunstenaar nu weer aan het bazelen is met zijn oogjes toegeknepen, zal behoren tot een hogere kunstvorm die niemand begrijpt behalve hijzelf. Het is in elk geval een poging om reclame te maken voor de TDK Super Avilyn L-500 Beta Tape. Zoveel wordt duidelijk aan het einde.

De vertaling van het zweverige gezwets staat weliswaar in de comments op Youtube, maar zelfs daarmee wordt het er allemaal niet veel beter op. Met de hoeveelheid drugs die Warhol tot zich nam zal hij waarschijnlijk niet bepaald nuchter zijn geweest tijdens de opnames. Dit in combinatie met Japanners die reclame proberen te maken, met dit als afschrikwekkend resultaat.