Het bedrijf schrijft de groei onder meer toe aan de introductie van zijn nieuwste software, AOL 7.0. Die is sinds de lancering vorige maand meer dan 7 miljoen keer gedownload, een record voor een nieuwe upgrade. De cijfers zijn opvallend goed in deze tijden van economische malaise, zo schrijft The Wall Street Journal. AOL is in en buiten de VS een grootmacht. Zo telt Microsoft `slechts' 6,9 miljoen Amerikaanse abonnees. Toch plaatsen analisten de ronkende cijfers in perspectief. De Amerikaanse markt voor internetproviders is krimpende. In het derde kwartaal daalde het totaal aantal abonees met 4 procent. Dat kwam vooral door het verdwijnen van talloze gratis ISP's. AOL zelf kampt met een slinkende groei. Tussen juni en september schreven zich weliswaar 1,3 miljoen mensen in. Dat is een groei van 4 procent. Maar in dezelfde drie maanden van 2000 nam het aantal AOL-abonnees nog met 6 procent toe. De kans lijkt groot dat AOL de verwachtingen van analisten gaat teleurstellen. Die hadden gedacht dat het onderdeel van entertainment-gigant AOL Time Warner aan het eind van het jaar 33,4 miljoen abonnees zou hebben. Het is zeer de vraag of AOL dat nog haalt.