Op de 'roll of shame' is onder meer het koersverloop van de aandelen Yahoo, Amazon en Broadvision te zien, drie bedrijven die zwaar te lijden hebben onder de verslechterde marktomstandigheden voor internetbedrijven. De bedenkers van het wc-papier, John Zappa en Chris Wentz, kwamen op het idee op hun werk bij Dell Computers. Zij waren de enige twee werknemers zonder internetaandelen. Hun scepsis viel niet in goede aarde bij hun collega's. "We kregen altijd te horen dat we geen idee hadden waarover we praatten. Het toiletpapier is dan ook een soort 'Revenge of the Nerds'." Hoewel het wc-papier aan de prijzige kant is (een rol kost 9,95 dollar) vinden de rollen gretig aftrek. Inmiddels zijn er al meer dan 300 stuks verkocht. Een medewerker van de door het uiteenspatten van de internetzeepbel getroffen zakenbank Morgan Stanley heeft al 24 rollen besteld. Hij deelt ze uit aan klanten. "De kopers vallen uiteen in twee categorie├źn. Het gaat om mensen die geld hebben verloren met hun internetinvesteringen, maar er wel om kunnen lachen of om mensen met leedvermaak", vertelt John Zappa tegenover CNet. Zappa en Wentz zijn niet de enigen die een slaatje proberen te slaan uit het ineenstorten van de nieuwe economie. De New York Times berichtte onlangs dat de markt voor spullen van mislukte dotcoms een enorme groei doormaakt. Op de internetveiling eBay wisselen aandeelcertificaten, T-shirts, muismatten en andere parafernalia van failliete internetbedrijven voor veel geld van eigenaar.