The New York Times wijdt het succes aan Azie, waar het spel enorm is aangeslagen. Zo spelen er in China drie miljoen mensen Wow, ten opzichte van twee miljoen spelers in de Verenigde Staten. Ook in gamers-land bij uitstek, Zuid-Korea, is het spel immens populair. In Europa spelen meer dan een miljoen mensen het spel. Gemiddeld betaalt een speler 12 euro per maand om te kunnen spelen, los van een eenmalige aanschafprijs van het spel.

"World of Warcraft zit erg goed in elkaar, waardoor het meerdere soorten spelers aanspreekt", concludeert Rich Wickham van Microsofts spellendivisie. "Het spel spreekt zowel fanatieke als casual gamers aan. Blizzard heeft een spel neergezet met een wereldwijde aantrekkingskracht die wij nog nooit eerder hebben gezien."

Toen het spel in november 2004 op de markt kwam werkten er 400 man bij Blizzard. Inmiddels is dat aantal gestegen naar 1800 werknemers. Het merendeel van deze aanwas bestaat uit helpdeskmedewerkers die klanten helpen bij technische of facturatieproblemen.

"Gamers moeten onze naam verbinden aan kwaliteit", vindt Blizzard-directeur Mike Morhaime. "Zodra ze ons logo op een doos zien staan, moeten gamers weten dat het goed is"