Dat heeft het bedrijf tegenover The Wall Street Journal bevestigd. Werden er in januari nog 3 miljoen objecten aangeboden via de veilingsite van Yahoo, volgens de site Auctionwatch zouden dat er nu nog maar 242.800 zijn. Yahoo begon in januari met het vragen van geld voor het laten veilen van goederen via haar site. Om een object op de veilingsite van Yahoo te plaatsen, moet de aanbieder een bedrag tussen de 20 dollarcent en 2,25 dollar betalen. Reden voor deze beslissing was de teruglopende inkomsten uit advertenties. Daarnaast voerde Yahoo als argument voor de beslissing aan dat deze maatregel de kwaliteit van de aangeboden veilingobjecten ten goede zou komen. Volgens Yahoo is het in ieder geval in de laatste opdracht geslaagd. Het aantal aanbiedingen van producten waarin niemand is geïnteresseerd, is sinds de invoering van het betaalsysteem drastisch gedaald. Het percentage van de aangeboden producten dat daadwerkelijk wordt verkocht, is meer dan vervijfvoudigd. Het aantal keren dat er een bod uitgebracht wordt op een aangeboden product is sinds de maatregelen werden doorgevoerd, verviervoudigd.

Eerdere relevante berichten:
Yahoo start met gesponsorde links (05 februari 2001)
Consument gaat betalen voor diensten Yahoo (15 januari 2001)