De website van ABN Amro is volledig offline waardoor internetbankieren onmogelijk is. Wat er aan de hand is kan de bank nog niet zeggen, wel wordt de storing onder de loep genomen.

"We moeten eerst uitzoeken wat er aan de hand is, ik hoor het ook net", zegt Monique Bosman, woordvoerster van de bank. Het webcare-team van ABN meldt op Twitter: "Er is inderdaad een storing op de website. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak." Ook inloggen via de app is onmogelijk.

Update 14.59 uur: ABN meldt dat het probleem "serverbreed" is, waarmee bedoeld wordt dat het probleem niet allen de website treft. De oorzaak is nog onbekend. "We weten dus nog niet hoe lang dit gaat duren", aldus zegsman Jeroen van Maarschalkerweerd.

Update 15.12 uur: Het is ook onmogelijk om gebruik te maken van iDeal, mobiel bankieren en de dienst Access Online, meldt het webcare-team. Ongeveer gelijktijdig met die melding lijkt de site weer online te komen.

Dit wordt bevestigd door Van Maarschalkerweerd. "Alles is weer helemaal stabiel", zegt hij. De storing werd veroorzaakt door "een hickup in het interne netwerk", oftewel: een netwerkstoring.