ABN Amro heeft zijn site voor internetbankieren vernieuwd, maar de overgang verloopt niet voor alle gebruikers soepel. "Er zijn nu inderdaad een aantal problemen", bevestigt woordvoerster Karen de Vries tegenover Webwereld. "Het merendeel daarvan is browsergerelateerd."

Cookies, favorieten, of browser aanpakken

Zij geeft de adviezen die de bank ook op Twitter aandraagt voor klanten die op online-bankproblemen stuiten. Deze zijn het wissen van cookies in de browser, het verversen van de favorieten, en het eventueel overstappen op een andere browser. Eerstgenoemde kan gebruikers echter weer hinder geven op andere sites omdat dan de cookies daarvan óók zijn gewist.

Verder is het niet duidelijk wat het verversen van de favorieten voor invloed moet hebben op het nukkige internetbankieren van ABN Amro. Webwereld heeft hierover vervolgvragen uitgezet bij de bank. Het gebruik van een andere webbrowser, zoals het door ABN genoemde Chrome, kan volgens de bank ook soelaas bieden. Er zijn echter ook klanten die op problemen stuiten in combinatie met Firefox.

Ook back-end problemen

Naast de problemen die klanten nu hebben met internetbankieren van ABN Amro heeft de bank zelf ook hinder. "Aan onze kant zijn er ook wat problemen", vertelt De Vries. Dit betreft de nieuw toegevoegde functie om foto's te plaatsen bij overschrijvingen, wat nu door de bank is uitgeschakeld.

Een tweede back-end probleem raakt de incasso's. De "ouderwetse soort incasso", die naast het nieuwe SEPA staat. werkt niet goed meer, zegt De Vries. Tot slot noemt de woordvoerster de demovideo die ABN Amro op zijn site heeft staan om klanten het vernieuwde internetbankieren uit te leggen. Die video speelt momenteel niet goed af.

Update:

Nog extra informatie toegevoegd over problemen in ABN Amro's back-end voor het vernieuwde internetbankieren.