Het vroegere KPN Callcenters werd drie jaar geleden verkocht aan SNT. Vrijdag maakte KPN bekend bepaalde delen van SNT, waaronder de callcenterdiensten, terug te kopen. Abvakabo FNV is echter niet van plan het personeel de dupe te laten worden. "Het mag niet zo zijn dat deze terugkoopconstructie een verslechtering van arbeidsvoorwaarden tot gevolg heeft", zegt Etiënne Haneveld van Abvakabo FNV. "Dat is een wel erg slinkse manier om kosten te besparen. Het plezieren van de aandeelhouders mag niet over de ruggen van de medewerkers gebeuren." In de ogen van de vakbond zijn de overgangsafspraken die bij de vorige verkoop zijn gemaakt, door SNT aan de laars gelapt. Op voorhand eist de bond daarom dat medewerkers van het vroegere KPN Callcenters hun oude arbeidsvoorwaarden terugkrijgen. Volgens Abvakabo FNV ontvingen werknemers vroeger bij KPN Callcenters een toeslag voor werken op ongebruikelijke tijdstippen bij vervanging van collega's bij ziekte of verlof. Op basis van de overgangsafspraken zouden de werknemers deze rechten moeten behouden. SNT heeft zich daar tot nu toe echter niet aan willen houden, stelt de vakbond. "Nu het callcenter weer terugkeert onder de vleugels van KPN, eist Abvakabo FNV dat de arbeidsvoorwaarden weer in ere worden hersteld."