"Een aantal klanten dat geüpgraded is van het oude Ladot Freehosting-platform naar het nieuwe platform kan inderdaad geen toegang krijgen tot het control panel", bevestigt commercieel directeur Benelux Hawé van den Brink van Active24. De problemen zijn eind juni al ontstaan.

"We zijn bezig met het voorbereiden van een migratie van alle klanten naar het nieuwe platform, maar sommige klanten wilden daar liever niet op wachten. Die migraties zijn handmatig uitgevoerd en naar nu blijkt is een aantal patches niet geüpdatet, waardoor sommige klanten niet kunnen inloggen op hun 'My account'", zo verklaart Van den Brink.

Volgens de commercieel directeur van Active24 kunnen de gedupeerden daardoor niet bij een aantal instellingen, zoals het aanmaken van extra mailaccounts. "Maar dat konden ze daarvoor ook niet, omdat het een nieuwe dienst is van het nieuwe platform", aldus Van den Brink. Via ftp zijn de websites wel gewoon toegankelijk.

Klanten missen daardoor geen diensten die ze eerder wel hadden, maar kunnen nog geen gebruikmaken van de extra's van het nieuwe platform, redeneert Van den Brink. Hoewel het volgens hem om een 'kleine groep' gaat en niet om alle klanten van wie de accounts zijn omgezet, beaamt Van den Brink dat de storing 'erg vervelend is'. Volgens de commercieel directeur wordt er hard aan gewerkt om de storing op te lossen.