Het laatste exemplaar wordt vrijdag bij de 10.000 abonnees bezorgd. De digitale brief bestond sinds mei 2000. "Het spijt ons te moeten meedelen dat we door de terugvallende economie genoodzaakt zijn deze service te beëindigen", zo schrijft hoofdredacteur Oscar Garschagen aan de abonnees. Volgens Peter de Jonge van het AD moest de krant geld toeleggen op de nieuwsbrief met economisch nieuws. Ooit had de brief in Robeco een ruimhartige sponsor, die jaarlijks ongeveer een ton neerlegde. Nadat deze een half jaar wegviel, was het project niet rendabel meer. De brief werd door één redacteur gemaakt. "In de aanloop naar zijn VUT deed hij dat elke dag trouwhartig", zo zegt De Jonge. Inmiddels is de redacteur daadwerkelijk met de VUT en is besloten hem niet te vervangen. "Ook wij ontkomen er niet aan de redacties wat in te krimpen." Volgens De Jonge kon er niet gegarandeerd worden dat de nieuwsbrief even goed zou zijn als voorheen. "In dat geval kan je het beter maar helemaal niet doen. Bovendien is er een goed alternatief." Dit alternatief is Alert FactLANE, de attenderingsdienst van het moederbedrijf van het AD, PCM. De oude abonnees ontvangen vanaf maandag 11 november gratis vier weken lang 's ochtends een mailtje van FactLANE met daarin koppen en intro's van artikelen uit Algemeen Dagblad, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad en Het Parool op het gebied van economie, belastingen, beursnieuws, fusies en overnames. Na deze proefperiode van vier weken moet er betaald worden voor de dienst. Dit kost 125 euro per kwartaal.