De Duitsers betalen voor DoubleClick, dat ook in Nederland actief is, 30,5 miljoen euro (ruim 67 miljoen gulden). Bovendien krijgt het Amerikaanse DoubleClick 15 procent van de aandelen AdLINK in handen, met de optie op nog eens 21 procent zonder extra kosten. De Europese tak van Doubleclick gaat voortaan verder onder de naam AdLINK. Hiermee ontstaat het grootste internetadvertentiebedrijf van Europa, zo meldt directeur Arno Otto van Doubleclick Benelux. Het nieuwe bedrijf telt onder zijn klanten onder meer MTV Europe, de Deutsche Börse en de Britse krant The Independent. Volgens The Wall Street Journal wilde DoubleClick al langer van haar verliesgevende Europese tak af. Analist Lanny Baker van Solomon Smith Barney schat de verliezen van deze tak dit kwartaal op ruim vier eurocent per aandeel. Zonder de Europeanen zou DoubleClick dit kwartaal al break-even hebben gedraaid, zo meent Baker. DoubleClick boekte in de drie maanden voorafgaande aan 30 september een omzet van 22,2 miljoen dollar, 65 procent minder dan het kwartaal ervoor.